عیب یابی پکيج دیواری ایران رادیاتور و سرویس و تعمیر پکیج در تهران

2023-12-06 19:23:15


عیب یابی پکيج دیواری ایران رادیاتور و سرویس و تعمیر پکیج در تهران

عیب یابی پکيج دیواری دو مرحله دارد : اول عیب یابی بوسیله بررسی کد خطا دوم عیب یابی بوسیله بررسی عملکرد پکیج


همشهری گرامی! شما می توانید جهت دریافت اطلاعات، سوالات و یا درخواست اعزام تعمیرکار/سرویسکار با شماره های ذیل نیز تماس حاصل فرمایید :

021-66253787    09129429461

عیب یابی پکيج دیواری ایران رادیاتور دو مرحله دارد :

  1. اول عیب یابی بوسیله بررسی کد خطا
  2. دوم عیب یابی بوسیله بررسی عملکرد پکیج
 

نکته : عیب یابی بوسیله کد خطا همیشه اولویت دارد. و در صورت بروز هر گونه مشکل ابتدا باید به دنبال کد خطا بگردید و اگر هیچ کد خطایی مشاهده نکردید برید سراغ روش دوم که بررسی عملکرد پکیج می‌باشد.

ببینید در صورت خرابی پکیج اگر متوجه شدید دستگاه به هیچ عنوان روشن نمیشه مطمئن باشید ارور و کد خطایی می‌دهد چون روشن نشدن پکیج به معنای عمل نکردن یکی از قطعات دستگاه می‌باشد که در این صورت یکی از حسگرهای پکیج متوجه شده و به برد گزارش می‌دهد و برد نیز با کد خطا عیب را به شما گزارش خواهد داد.

 

تعمیر پکیج ایران رادیاتور با بررسی کد خطا

معمولا مهمترین روش تعمیر پکیج ایران رادیاتور بررسی کد خطا می‌باشد. این بدان معناست که در زمان خرابی پکیج قبل از هر اقدامی باید به دنبال کد خطای دستگاه باشید.

 

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر برد الکترونیک عیب یابی را انجام نمی‌داد و شما مجبور بودید در صورت بروز هر گونه مشکل خودتان با آزمون و خطای زیاد ایراد را پیدا کنید تعمیر پکیج برای افراد مبتدی چقدر زمان‌بر می‌شد ؟

 

مثلا پکیج روشن نمی‌شود و شما مجبور هستید یک به یک قطعات را چک کنید تا ایراد اصلی را پیدا نمایید.

 

معمولا در انواع پکیج دیواری عیب یابی به دو 24تعمیر و عیب یابی پکيج دیواری ایران رادیاتور و سرویس و تعمیر پکیج در تهرانورت انجام می‌شود :

عیب یابی بوسیله شناسایی کدهای خطا

عیب یابی بوسیله بررسی عملکرد پکیج

نکته : در عیب یابی و تعمیر پکیج ایران رادیاتور همیشه اولویت با بررسی کد خطا می‌باشد،

 

اگر عیب دستگاه خاموش شدن آن باشد مطمئنا ارور و یا کد خطا نیز توسط برد الکترونیک شناسایی و به ما اعلام خواهد شد.

در تعمیر پکیج ایران رادیاتور برد الکترونیک چگونه عیب یابی می‌کند؟

 

برد الکترونیک چگونه عیب یابی می‌کند؟

در کلیه نقاط پکیج دیواری حسگرهایی تعبیه شده است که وظیفه دارند به صورت منظم به برد کنترل گزارش عملکرد دستگاه را اعلام کنند.

 

جالبه بدونید این حسگرها بوسیله ارسال سیگنال به برد الکترونیک گزارش می‌دهند.

در صورت وجود اشکال در هر قسمت از پکیج حسگری که در اون قسمت وجود دارد با تغییر سیگنال ارسالی و یا عدم ارسال سیگنال برد الکترونیک را از مشکل پیش آمده آگاه می‌سازد.

سپس برد کنترل عملکرد دستگاه را برای جلوگیری از آسیب به قطعات موقتاً متوقف می‌کند و با نشان دادن یک کد خطا به ما اعلام می‌کند علت از کار افتادن پکیج چیست و ایراد از کدام قسمت می‌باشد.

به عنوان مثال فشار بار دستگاه کم شده است و اگر همین جوری پکیج به کار کردن ادامه دهد طولی نمی‌کشه دستگاه بدون آب شده و به قطعات اصلی آسیب جدی وارد می‌شود.

به همین منظور قطعه ای را در مدار سیستم جایگذاری کرده اند که وظیفه دارد هر وقت فشار بار پکیج کمتر از حدی شد به برد سیگنال مخابره کند، این قطعه همان حسگر هست که24تعمیر در تهران عیب یابی پکيج دیواری ایران رادیاتور و سرویس و تعمیر پکیج در تهرانبا نام بازاری پرشر سوئیچ آب شناخته می‌شود و برد الکترونیک نیز دستگاه را خاموش می‌کند و با نشان دادن کد خطا به شما می‌فهماند که فشار بار را افزایش دهید.

 

هواگیری پکیج ایران رادیاتور

در پکیج دیواری ایران رادیاتور معمولا اولین و بیشترین ارور مربوط به خطای 40 و 70 در پکیج آنالوگ و خطای E1 در پکیج دیجیتال ایران رادیاتور می‌باشد.

این خطا به معنای کمبود فشار بار پکیج می‌باشد.

در دستگاه شوفاژ دیواری چون به صورت مدار بسته می‌باشد همیشه سیستم تحت فشار می‌باشد

پکیج دیواری برای عملکرد صحیح نیاز دارد که آب داخل دستگاه تا ⅕ بار فشار داشته باشد

در صورت کم شدن فشار آبی که در مدار پکیج می‌باشد (به خاطر بخار شدن و یا وجود نشتی) برد الکترونیک بوسیله حسگری که وظیفه چک کردن فشار بار پکیج را دارا می باشد (پرشر سوئیچ آب) متوجه کم شدن فشار بار می‌شود و سریع عملکرد دستگاه را متوقف می‌کند و با کد خطای 40 و 70 در پکیج آنالوگ و همچنین E1 در پکیج دیجیتال ما را آگاه می‌سازد که فشار بار پکیج را بالا ببریم.

 

هواگیری پکیج و تعمیر پکيج ایران رادیاتور

روش هواگیری در تعمیر پکیج ایران رادیاتور

برای بالا بردن فشار بار پکیج تولید کنندگان یک شیر زیر پکیج قرار داده اند که برای اینکه آن را ببینید باید خم شوید و زیر پکیج را ملاحظه کنید، این شیر که با ولوم گرد پلاستیکی می‌باشد و معمولا یا به رنگ مشکی هست و یا آبی هست.

برای بالا بردن فشار بار پکیج باید شیر پرکن را در خلاف جهت عقتعمیر پکیج در تهران عیب یابی پکيج دیواری ایران رادیاتور و سرویس و تعمیر پکیج در تهرانتعمیر پکیج ایران رادیاتور و پکیج بوتان عیب یابی پکيج دیواری ایران رادیاتور و سرویس و تعمیر پکیج در تهرانبه های ساعت بچرخانید و منتظر باشید که عقربه فشار بار روی ⅕ آمد شیر پرکن را در جهت مخالف چرخانده و محکم ببندید.

 

اگر در تعمیر پکیج ایران رادیاتور فشار بار بیشتر از دو بار رفت

اگر فشار بار بیشتر از 2 بار شد چه کار کنم؟

اگه اتفاقی فشار بیشتر از ⅕ بار شد اصلا نگران نباشید، البته در صورتی که فشار از ⅖ بار بگذرد برای جلوگیری از آسیب به اتصالات پکیج قطعه ای با نام شیر اطمینان در پکیج قرار دارد که به محض رسیدن به این فشار مقداری از آب دستگاه را تخلیه می‌کند.

اهمیت عملکرد شیر اطمینان سه بار اینجا مشخص می‌شود که اگر اشتباها شما حواستان نبود و شیر پرکن را باز گذاشته و محل را ترک کردید شیر اطمینان شروع به تخلیه ٱب اضافی می‌کند تا زمانی که شیر پرکن را ببندید.

 

 

 

حالا برمیگردیم سر سوال اول در همین رابطه که گفتم اگر فشار بار بیشتر از ⅕ بار شد چگونه آن را کم کنیم؟

برای پایین آوردن فشار بار دو راه وجود دارد :

اول اینکه از طریق تخلیه آب از یکی از رادیاتورها فشار بار دستگاه را کم کنید

دومین راه پایین آوردن فشار بار دستگاه که معمولا تعمیرکاران استفاده می‌کنند به این طریق است که شیر ورودی آب سرد را ببندید و سپس شیر پرکن را باز کرده و همزمان یک شیر آبگرم را در منزل باز کنید، با این روش عملکرد شیر پرکن برعکس شده و به جای بالا بردن فشار بار آب دستگاه را تخلیه می‌کند

 

راه اندازی و تعمیر پکيج ایران رادیاتور 

آموزش راه اندازی پکیج ایران رادیاتور سری دیجیتال L

پکیج ایران رادیاتور سری L دارای مدل های L24ff L24cf L36FF L28ff L28cf

OL36FF می‌باشد، این سری از محصولات ایران رادیاتور نیز همانند سایر پکیج ها دارای سیستم عیب یابی اتوماتیک بوده که بوسیله سنسورهای مختلفی که در نقاط مختلف دستگاه به کار رفته است وضعیت پکیج را همواره کنترل می‌کند و در صورت بروز هر گونه مشکل در قسمتی از پکیج بوسیله همان سنسورها عیب را پیدا می‌کند و در این پکیج با نمایش حروف و اعداد لاتین روی نمایشگر ایراد بوجود آمده را اعلام می‌کند،

به عنوان مثال کد خطای E1 در این پکیج به معنای کمبود فشار بار پکیج هست که در صورت مشاهده باید سریعا اقدام به هواگیری پکیج و یا به عبارت دیگر تنظیم فشار بار انجام دهید.

برای روشن کردن این پکیج قبل از هر اقدامی فشار بار را چک و تنظیم کنید و ولوم های روی پانل را با توجه به فصل تنظیم کنید و پکیج را به برق بزنید. برای مطالعه بیشتر و ارائه نکات مختلف در رابطه با راه اندازی پکیج ایران رادیاتور مدل L به لینک زیر مراجعه کنید و یا ویدئویی که در همین راستا تهیه شده است را مشاهده نمایید.

 

آموزش راه اندازی پکیج ایران رادیاتور 

 

سنسور حرارتی پکیج دیواری

مشاهده فیلم آموزش نصب سنسور حرارتی

آموزش باز و بست و تعویض سنسور حرارتی پکیج دیواری به صورت ویدئویی و قدم به قدم ویژه افراد مبتدی و تازه کار

نحوه تست سنسور حرارتی پکیج دیواری :

علائم خرابی سنسور حرارتی پکیج :

قرمز شدن چراغ پکیج و روشن نشدن دستگاه

عدم تطابق دمای تنظیم شده با دمای دستگاه

مشاهده ارور مربوط به سنسور حرارتی مثل ارور 50-60 ایران رادیاتور

راحت ترین راه برای اینکه از سلامت سنسور حرارتی اطمینان حاصل کنید این است که یک سنسور یدکی سالم با خود داشته باشیم تا در مواقع لزوم فیش سنسور را جدا کرده و قبل از اینکه آن را سر جایش نصب کنید پکیج را ریست کرده و ببینید اگر ارور برطرف شد اقدام به عوض کردن آن نمایید.

 

نحوه تعویض سنسور حرارتی پکیج

برای باز کردن سنسور حرارتی آب مصرفی فقط کافیه شیر ورودی آب سرد به پکیج را ببندید و جهت خالی شدن فشار آب داخل لوله ها یکی از شیرهای آبگرم را باز کنید و فیش  ان تی سی مورد نظر را که در مسیر خروجی آبگرم قرار دارد را بیرون کشیده و سپس با آچار نمره 13 (البته پیشنهاد ما ساخت یک بکس T شکل نمره 13 هست) سنسور آب مصرفی را باز کنید و سنسور حرارتی یدکی را  جایگزین کنید،

دقت کنید واشر و یا تفلون جهت آب بندی داشته باشد.

 

 

شیر پرکن پکیج دیواری یکی از مهمترین قطعات پکیج می‌باشد، این تنها قطعه از پکیج دیواری می‌باشد که مصرف کنندگان باید به خوبی با آن و نحوه کار آن آشنا شوند.

شیر پرکن پکیج دیواری چیست؟

پکیج های دیواری معمولا بعد از مدتی از استفاده دچار کمبود فشار بار می‌شوند، در واقع برای عملکرد صحیح در سیستم های گرمایشی همواره باید آب با فشار 1/5 بار وجود داشته باشد، در غیر این صورت کلیه قطعات یدکی پکیج به دلیل حرارت زیاد ظرف چند دقیقه از بین می‌روند. برای جبران این کسری آب سیستم یک شیر مخصوص در انواع پکیج دیواری تعبیه شده است که آب مصرفی را به آب مدار شوفاژ متصل می‌کند و در صورت کاهش فشار بار مصرف کننده با باز کردن این شیر مقداری آب به مدار سیستم تزریق می‌کند تا همواره پکیج دیواری با فشار 1/5 بار فعالیت کند.

این قطعه را شیر پرکن می‌نامند و در باور اکثر مردم شیر هواگیری گفته می شود.

 

آموزش بازرسی شیر اطمینان پکیج دیواری به صورت ویدئویی و قدم به قدم ویژه افراد مبتدی و تازه کار

وظیفه شیر اطمینان پکیج دیواری :

بر خلاف سیستم موتورخانه های سنتی که از منابع انبساط باز استفاده می‌کردند و اگر به هر دلیلی فشار بار سیستم افزایش پیدا می‌کرد آب اضافی از منبع انبساط پشت بام تخلیه میشد، سیستم های گرمایشی همچون پکیج که مدار بسته هستند اگر به هر دلیلی فشار بار افزایش پیدا کند جهت جلوگیری از بروز آسیب به قطعات پکیج یک شیر اطمینان در مدار نصب شده است که در صورت رسیدن فشار به سه بار آب اضافی را تخلیه می‌کند.

 

خرابی شیر اطمینان پکیج دیواری

به خاطر کیفیت پایین جنس قطعات یدکی در صورتی که چند بار شیر اطمینان عمل کند فنر و دیافراگم آن ضعیف شده و شیر اطمینان نشتی پیدا می‌کند.

گریس کاری اتصالات پکیج

 

نظافت و گریس کاری اتصالات پکیج یکی از مراحل سرویس پکیج دیواری می‌باشد که در پایان عملیات سرویس پکیج توسط تعمیرکار باید صورت بگیرد.

مهمترین دلیل انجام نظافت و گریس کاری اتصالات پکیج پیشگیری از بروز ایراداتی هست که ممکنه در آینده مشکل ساز شود.

سعی کنید حداقل سالی یکبار کلیه اتصالات پکیج را بررسی کنید و در صورت نیاز با گریس سیلیکونی آنها را روانکاوی نمایید و در صورت نیاز اورینگ های اتصالات را تعویض نمایید.

 

در صورتی که متوجه شدید پکیج دیواری در زمان باز کردن آب مصرفی فرمان نمی‌گیرد و یا در برخی مواقع فرمان گرفته و برخی مواقع فرمان نمی‌گیرد و از قضا حسگری که وظیفه اعلام گزارش باز شدن آب مصرفی به برد را دارد فلوسوئیچ می‌باشد و نه فلومتر احتمال دارد صافی قبل از فلوسویچ آشغال گرفته

 

برای تمیز کردن این صافی مهره قبل از فلوسویچ را باز کرده و صافی فلوسویچ را بیرون بکشید و به خوبی تمیز کرده و مجددا نصب نمایید.

 

علائم خرابی منبع انبساط پکیج :

در صورتی که منبع انبساط پکیج شما خراب باشد فشار بار پکیج گاهی اوقات بالا میره و گاهی اوقات نیز پایین می‌آید.

 

وظیفه منبع انبساط در پکیج شوفاژ :

همانطور که میدانید آب وقتی گرم می‌شود منبسط شده و حجم آن افزایش پیدا می‌کند، در سیستم های گرمایشی برای جلوگیری از آسیب ناشی از افزایش حجم آب منبع انبساط را قرار داده اند تا فشار اضافی توسط منبع انبساط دفع شود

 

ساختار منبع انبساط پکیج :

منبع انبساط در واقع یک مخزن فلزی هست که داخل آن یک تیوپ لاستیکی قرار گرفته است و داخل این تیوپ باد هست، زمانی که فشار بار دستگاه به خ اطر افزایش حرارت و منبسط شدن بیشتر می‌شود فشار بادی که داخل منبع انبساط قرار دارد به مدار سیستم فشار وارد می‌کند و باعث می شود در زمان افزایش حجم نیز فشار بار ثابت بماند.

 

در صورت خرابی پکیج چه باید کرد ؟

در پکیج های دیواری همین موضوع کم شدن فشار بار که منجر به خاموش شدن دستگاه می‌شود معمولا مهمترین دلیل خاموش شدن پکیج به حساب می‌آید.

 

به عنوان مثال در پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور کم شدن فشار بار با چشمک زدن چراغ های 40 و 70 روی پنل شناسایی می‌شود و در پکیج های دیجیتال ایران رادیاتور ارور E1 نشان دهنده همین کم بودن فشار بار می‌باشد.

 

طریقه بالا بردن فشار بار پکیج ایران رادیاتور

برای بالا بردن فشار بار در پکیج ایران رادیاتور و البته سایر دستگاه‌های شوفاژ دیواری معمولا تولید کنندگان در قسمت زیر یک شیر تعبیه کرده اند که برای مشاهده این شیر حتما باید خم شده و زیر دستگاه را ببینید.

 

این شیر که دارای ولوم گرد پلاستیکی می‌باشد در برخی از مدل‌ها به رنگ مشکی و پشت شیلنگ گاز قرار دارد و در برخی از مدل‌ها نیز به رنگ آبی بوده و سر آن شبیه به سر ماژیک می‌باشد و به صورت مورب یا به عبارتی کج از زیر پکيج خارج شده است.

 

بعد از اینکه جایگاه این شیر که با نام بازاری شیر پرکن شناخته می‌شود را پیدا کردید برای بالا بردن فشار بار می‌بایست ولوم آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و منتظر باشید به محض اینکه عقربه روی گیج روی 1/5 بار رسید به سرعت آن را ببندید.

 

دقت کنید که حتماً زمانی محل را ترک کنید که از بسته بودن شیر پرکن مطمئن شده باشید. لازمه بدونید درست بسته نشدن شیر پرکن باعث بالا رفتن فشار بار و نشتی از پکیج می‌شود.

 

اگر با باز کردن شیر پرکن فشار بار بالا نرفت؟

در تعمیر پکیج ایران رادیاتور اگر فشار بالا نرفت

در مواردی وقتی شیر پرکن را باز می‌کنید و حتی یک ساعت هم منتظر ماندید فشار بار هیچ تغییری نمی‌کند، این مشکل دو دلیل دارد :

 

کم بودن فشار آب ساختمان

رسوب گرفتن نافی شیر پرکن

در صورت مواجه شدن با این مشکل اگر خودتان احساس کردید فشار آب سرد منزل هم کم می‌باشد قبل از هر کاری بهتره صبر کنید تا پایان شب که مصرف آب کم می‌شود و فشار آب ورودی بیشتر خواهد شد و آن موقع نسبت به بالا بردن فشار بار اقدام کنید.

 

نکته مهم : در هر صورت اگر دیدید فشار بار بالا نمی‌رود به هیچ عنوان شیر پرکن را باز نگذارید و محل را ترک کنید.

 

ولی اگر فشار آب ورودی ساختمان خوب است و مطمئن شدید به خاطر کمبود فشار آب نیست باید اقدام به باز کردن و تمیز کردن شیر پرکن نمایید. برای اینکه در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید و روش تعمیر شیر پرکن را یاد بگیرید پیشنهاد میکنم مقاله ای که در همین رابطه قبلا منتشر کردیم تحت عنوان علت بالا نرفتن فشار بار پکیج را مطالعه کنید.

 

 

با افزایش دما، فشار مدار گرمایش افزایش می‌یابد علت چیست؟

  • – خرابی یا تنظیم نبودن فشار هوای منبع انبساط
  • – مسدود شدن شیلنگ منبع انبساط
  • – متناسب نبودن منبع انبساط با حجم آب مدار گرمایش
 

 

علت بالا رفتن فشار پکیج

فشار بار پکیج خود به خود بالا می‌رود

 

 

فشار بار پکیج خودبه‌خود بالا می‌رود و از شیر تخلیه آب می‌ریزد؟

  • – راه‌یابی آب مصرفی به مدار گرمایش از طریق شیر پرکن و مبدل مصرفی
  • – سوراخ بودن مبدل ثانویه
  • – تنظیم نبودن فشار باد منبع انبساط
  • – خرابی منبع انبساط
  • – گرفتگی مبدل اصلی
  • – خرابی پمپ
  • – هوا گرفتن مکرر رادیاتورها